Oanade talanger

Det är alltid trevligt att upptäcka att ens nära, kära, vänner och kollegor har oanade talanger. Så det glädjer mig att kunna säga att jag idag gjorde en upptäckt av  just detta slag.

Det var när jag bad en kollega om hjälp med att ta ett helfigursfoto på mig för en jobbansökan, som överraskningen kom. Hon tackade glatt ja (för att vara snäll trodde jag) och vi hann inte mer än bränna av första fotoblixten ackompanjerad, av ett inte fullt lika bländande leende (tyvärr), förrän det stod klart att det här handlade om mer än att vara snäll. Hon tog minst sagt sitt fotografuppdrag på allvar och njöt av det. Regiserandet satte igång, poser och vinklar ändrades, miljö byttes (även om vårt jobb dessvärre inte har mycket roligt att erbjuda på den fronten) och kameran gick i ett. Ett snabbt helfigursfoto, eftersom hon egentligen hade fullt upp, förvandlades till en utdragen fotosession, där vikt lades vid millimeter-vridningar på huvudet och att le med ögonen för att se glad och snäll ut även med stängd mun. Jag har aldrig kännt mig så nära Top Model någonsin, och då har jag ändå en gång i tiden tagit så kallade "modell-foton" hos en fotograf. Min kollega lockade fram alla gömda modellegenskaper jag har (de är kanske inte många, men en del fanns ändå där) och jag kände mig bara vid enstaka ögonblick stel eller obekväm.

Det lite roliga är att jag har många "riktiga" fotografer på min arbetsplats, men jag valde att fråga den här tjejen för att jag inte ville göra en stor grej av det och tänkte att jag nog kunde slappna av bättre med henne. Jag hade både rätt och fel. När det gäller avslappningen så var den total och på köpet så tror jag att vi båda hade riktigt kul. Jag hade dock fel när det gällde att det inte skulle bli en stor grej, för tror knappast att någon annan av mina kollegor hade lyckats göra det till dagens händelse så här. Ler fortfarande för mig själv när jag tänker på det och väntar spänt på morgondagen då nästa fotosession är inbokad - den med utsläppt, lockigt hår (idag var det uppsatt). Hur jag sen ska kunna välja ut en ansiktsbild och en helfigursbild (finns ju så många fina) att skicka med min ansökan återstår att se, hur som helst så kommer jag ha bra bilder på mig själv ett bra tag framöver.

Kommentarer
Postat av: Ca

Kul!
Lycka till med jobbsöket... eller ???

Postat av: Ida

Jaa jag ocksååå =) Är det duuu som har rättat längre ned?? ;P

2007-02-22 @ 19:26:07
URL: http://iddaas.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback