Hur planera sommaren under snötäcket?

Jag är van vid att vrida och vända på årstiderna när det gäller handelns värld. Att handla parasoll och picnic-filtar i januari eller tomtar och adventsstjärnor i augusti, är för mig vardagsmat. Men att lämna in en planering för hur jag vill jobba i sommar redan i slutet av februari känns som en stor och överväldigande uppgift. Puh, hur gör man? Jag kan knappt planera morgondagen med speciellt stor tilförlitlighet, hur ska jag då kunna säga idag vad jag ska göra juni, juli och augusti? Hur många veckor vill jag jobba - alla utom en som förra sommaren, ingen, fem, sju, tre? När vill jag jobba - ska jag ha semester i början, mitten eller slutet av sommaren? Vad säger tysken om vädret - har han spått ännu? Ska jag resa bort eller bara vara hemma? Som ni ser är frågorna många och svaren få. Så hur gör då en vilsen tjej som måste komma med besked inom kort? Hur gör hon?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback