Hem ljuva HSB-hem

HSB har kommit med en ny medlemstidning. Förra tidningen Vår bostad har ersatts av nya  Hemma i HSB, en tunnare men mer lockande tidning. Jag vill inte säga att Vår bostad inte var en bra tidning, det var den säkert de gånger jag kom mig för att läsa den. Oftast så hamnade den dock bara i en hög med "jag-tar-det-här-senare-saker" och bläddrades kanske motvilligt igenom efter några veckor för att sedan kunna slängas med godare samvete. Att den inte blev läst förrän i sista stund berodde kanske på att utsidan sällan var lockande och att tidningen var ganska tjock och därför inget man snabbt bläddrar sig igenom mellan mailläsande och pluggande när man kommer hem från jobbet. För den nya tidningen har jag dock hopp. Redan utsidan fångade mitt intresse eftersom den lika bra hade kunnat återfinnas på någon inredningstidning i hyllorna på ICA (och dem lockar alltid mitt intresse). Sen var den ganska tunn och ingav därför en känsla av "ja, men det här hinner jag väl unna mig innan jag tar itu med något viktigare" - en perfekt kombination på en tidning tycker jag. Åtminstone när man får den gratis, för betalar jag för något vill jag kanske ha mer läsning och fler härliga bilder. Efter att ha studerat första numret så kan jag säga att jag tycker att också insidan av tidningen var till belåtenhet. Inredningsvinkeln hängde med in på sidorna och blandades upp med bra råd och handledning för oss bostadsrättare. Vad gör du till exempel om du har en granne som stöter så mycket på dig att du börjar se flytt som enda utväg? Sådant lär HSB sina medlemmar. Det trodde ni inte va?!

Kommentarer
Postat av: Bosse

Jag tycker inte att nedläggningen av Vår Bostad var någon större förlust.
Se http://hotpot.se/hsb-vaar-bostad.htm
Dessutom hamnade denna tidning även i min hög av "jag tar det senare".

Hemma i HSB är en reklamtidning för HSB, precis som Vår Bostad varit, och HSB lär inte tillåta någon nämnvärd kritik i den nya medlemstidningen heller.

Men visst kan det vara kul att läsa hur man löser problem med grannar som stöter på en ;-)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback