Helkväll för en schlagernörd

Så var det då dags. De närmaste veckorna drabbas Sverige av schlagerfeber och jag i synnerhet. Det blir tonarsthöjningar och trallvänliga melodier så det står härliga till. Hoppet om en ny fångad av en stormvind eller diggilo diggiley tänds. Vårens spellistor för hela landets schlagerdansgolv ska nu sättas och de nya dansmovesen övas in. Melodifestivalen 2007 tar oss ikväll med storm. Åtminstone i form av en och annan "Carola-fläkt".

Jag har inte alls gjort min hemläxa gällande kvällens bidrag, vet några tävlande men annars blir det spänning och överraskning för hela slanten. Lovar ett utlåtande senare om huruvida rätt låt vann eller inte. Jag kommer nog i alla fall att göra mitt för att det ska bli rätt (vilket innebär att jag har full rätt att klaga på ett eventuellt fel-resultat sen).

Kommentarer
Postat av: Magnus

Det är helt rätt att inte smyglyssna. Man ska ha tre minuter, och endast tre, att bestämma om en schlager slår eller.

För övrigt anser jag att Linda Bengtzing ska vinna (även om hon inte är med).


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback