Gunnar på grenen

Girlylicious är tv3:s nya onsdagssatsning, där unga tjejer ska lockas till en helkväll i tv-soffan. Först ut med start klockan åtta är Men in trees. Detta är serien om en relationscoach som en dag ställs inför det faktum att, trots att hon tjänar pengar på att föreläsa och skriva böcker om dating och relationer, så vet hon inte ett dugg om män. Efter en del tröst i form av alkoholkonsumtion i överkant så bestämmer hon sig dock för att ta reda på vad de egentligen handlar om, de där männen. Detta ska hon göra i Alaska, där det kryllar av män. De finns till och med i träden.

I huvudrollen som Marin Frisk ser vi Anne Hetche, och efter att ha myst med första avsnittet i soffan nu på eftermiddagen så kan jag säga att hon gör den bra. Det här är definitivt en serie som jag ska ge en chans och som jag hoppas kommer vara värd att göra till en vana. Jag måste säga att jag gillar temat. Just det faktum att det redan i första avsnittet sticks lite hål i myten och trenden om relationscoachande. Jag tycker att det är jättekul med den typen av böcker och tv-program, men jag tror att det är farligt att lägga för stor vikt vid dessa tips. Snarare kanske man ska se det som intressant läsning eller avkoppling framför tv:n, än en väg till lycka och en kärleksrelation.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback