Förenklingarnas tid

Jag blir så glad av alla förenklingar som hela tiden dyker upp i min omgivning. Idag har jag fått stifta bekantskap med bokning av tandläkartid över Internet, något jag skulle vilja kalla "ett bra initiativ". När tandläkartiden som kom hem till mig härom dagen visade sig krocka med en föreläsning så var det en fröjd att se att detta var något jag lätt och smidigt kunde fixa på egen hand. Inte en endaste tandsköterska behövde kopplas in. Inget rabblande av tänkbara tider och osäkert bläddrande i almanackan för att se att det verkligen inte kommer att krocka med något annat. Nej här kunde jag i lugn och ro söka bland lediga tider och välja en dag och ett klockslag som passar just mig. Och det utan att ta upp någon annans tid och engagemang.

Jag gillar den här typen av underlättande åtgärder i vardagen. Min bostadsrättsförening ska snart införa elektronisk bokning av tvättstugan och jag hoppas att det då kommer att knytas Internetbokning till systemet. Det vore perfekt. Någon som kan komma på andra saker som skulle kunna förenklas?

Kommentarer
Postat av: Magnus

I bland kan jag dock sakna att prata med en riktig person när jag ringer nånstans. Jag har haft mycket kontakt med telia den senaste tiden, och där får man beskriva sitt problem i stället för att knappa sig fram. Telefonrösten fattar tydligen vad jag säger för hon skckar mig alltid vidare. Känns aningen surrealistiskt.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback