Bra billiga böcker

I natt startar 2007 års bokrea. Åter ska svenska folket trängas för att få slita och dra i böcker som dem egentligen inte behöver, inte vill ha och inte har plats för, men som är så billiga att de "bara inte kan låta bli att köpa dem". Åter har massvis med böcker specialtryckts bara för att kunna tillfredsställa den rea-sugne svensken. Sjukt någon? Jag trodde rea var till för att bli av med saker som blivit kvar i lager inte för att ta in nya varor och sälja billigt. Men tiderna förändras, sanna mina ord.

När vi nu ändå har en stundande bokrea och jag arbetar inom en av de större butikskedjorna, så är det väl lika bra att jag kommer med lite tips om vad ni bör spendera era pengar på detta år. Här kommer några tips (så hoppas jag kunna komma med fler senare).

Vindens skugga - Carlos Ruiz Zafon En underbar berättelse som utspelar sig i Barcelona. Här finns mystik, spänning, kärlek och det mesta annat man kan önska sig. En minst sagt fångande bok.

Självkänsla nu - Mia Törnblom Bra självförtroende har många av oss, men hur är det egentligen med självkänslan? Om du inte ens visste att det var en skillnad mellan dem två så är det här tillfället att ta redan på det. Läs och känn hur du blir starkare och fylld av insikt.

Mera fredagsgourmet En kokbok som står på min egen shoppinglista detta år. Efter en snabbtitt i den så var det en självklarhet att den skulle bli del av samlingen hemma. Receptet på paella såg riktigt smarrigt ut, mums.

Jag är en sån som bara vill ligga med dej - Fredrik Lindström En annan av böckerna som jag själv ska köpa är denna. Fredrik Lindström vet hur man är rolig och utbildande på samma gång - en vinnande kombination.

Hoppas hinna återkomma med fler tips senare. Annars så vill jag bara önska er lycka till i bokdjungeln.


Kommentarer
Postat av: Elin

Hihi, ser att jag läst två av dina tips; vindens skugga och självkänsla nu! håller med, bra böcker båda två. Kan tipsa om en till: I dödens väntrum av Christer Berglund. Han skriver reportagen så att de nästan känns som fiktion, väldigt läsvärt! Svinalängorna blir mitt nästa projekt, den ska ju tydligen vara bra=) Nu är jag i Hede by the way, åkte upp igår! Johan kommer i morgon=) Ska åka skidor vaaarje dag=) KRAM


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback