Mörkt och kallt

Det är förvånande att jag efter 23 svenska vintrar fortfarande inte vant mig vid varken kylan eller mörkret. Varje år kommer det och omsluter mig på ett nästan chockartat sätt. - Huh vad var det där, en grå kall filt drogs plötsligt över världen.

Jag märker hur mycket jag påverkas av vädret och bristen på ljus. Jag blir lätt lite håglös och får svårt att ta mig för saker. I år tycks vara ett av de värsta åren, trots att det idag är 5:e december så har jag inte ens varit upp på vinden och hämtat ner mitt adventspynt - något som aldrig hänt förut! Jag köpte förra veckan hem en för mig ny sorts glögg med hjortronsmak, men den står fortfarande oöppnad i köksfönstret. Jag var dock upp redan vid sju imorse för att kolla på julkalendern, så jag har inte helt givit upp jakten på julstämningen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback