Great night with The Odd Dogs

Vill härmed tipsa om ett band som jag upptäckte först igår, men som fastnade i hjärta och själ direkt. Musiken är glad och ett hopkok av musikvärldens godaste rätter. Jag skulle nästan kunna sträcka mig så långt som till att säga att det finns något för varje musikälskare i dessa låtar. Dock tilltalar de kanske jazzdiggare, popsnören och latino lovers mest.

The Odd dogs är ett band med bredd såväl i musikstil som i medlemssammansättning. Här finner du en ryss Vad, två britter Tom och Roxy, en kanadensare Brett och vår egen svenska Bengt Dahlqvist. Gruppen är riktigt talangfulla och bemästrar mer än bara skönsång och pojkbandssöthet. De spelar många instrument, och gör det riktigt bra.

Igår hade jag nöjet att få träffa killarna flera gånger och se deras turnépremiär på Katalin i Uppsala. Spelningen var hur bra som helst och så fort de släpper ett album så ska jag köpa det. Dessvärre kan det kanske dröja eftersom de förvånansvärt nog saknar skivkontrakt (jag hoppas att det snart ändras dock).

Jag ska vid ett senare tillfälle (då jag sitter vid en bättre Internet-uppkoppling) lägga ut länkar till deras medverkanden på TV4 denna vecka. Men just nu får ni nöja er med en titt på deras my space-sida
www.myspace.com/theodddogs , eller att själva leta upp dem på TV4:s hemsida.
A¨t last a few words in english, if any of the dogs will read this. Thank you for a wonderful gig and a great time yesterday. You made my day ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback